استاد علیاصغر بهاری در 1284 در تهران به دنیا آمد. او اولین بار در خانهی پدربزرگ باکمانچه آشنا شد. پدربزرگ بعد از دیدن اشتیاق او تمام زیروبمهای کمانچه را به او آموخت. بعدها زیر نظر استاد رضا محجوبی به نواختن ویولن مشغول شد.
در ۲۷سالگی به مشهد رفت و در آنجا با امکاناتی محدود کلاس تعلیم موسیقی دایر کرد. بعد از بازگشت به تهران برای همکاری و کمانچهنوازی به رادیو و سپس برای تعلیم به دانشگاه تهران دعوت شد. وی با زندهیادان صبا، عبادی، علیاکبرخان شهنازی، دوامی، اقبال و محمودی خوانساری همکاری کرده است. سال ۱۳۴۶ به دعوت رادیو فرانسه در سالن دولاویل به اجرای تکنوازی کمانچه برای بیش از سه هزار نفر پرداخت و بعد از آن در آلمان، انگلستان، ایتالیا، هلند و نیز آمریکا با اجرای خود اعتبار کمانچه را نزد جهانیان آشکار ساخت. سپس به تلویزیون رفت و بعد به عضویت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، رادیو و تلویزیون و نیز مکتب صبا درآمد. وی در ۱۳۷۴ از دنیا رفت.
اثر پیش رو آثاری از ایشان را در اختیار مخاطب گذاشته است.