کتاب رفتنی ام یا ماندنی: احساس بی ارزشی و درماندگی، ثمره زندگی در کنار افراد خودشیفته، اثر هاکان منگوچ است به ترجمه فائزه پورعلی و چاپ انتشارات نسل نواندیش.
این کتاب رمانی ساختارشکنانه است که در قالب داستان از شرایط و افرادی حکایت می کند که هر یک از ما می تواند به نوبه ی خود با آن ها مواجه شود، انسان هایی خودشیفته و از خود متشکر که تمام انرژی دیگران را نابود می کنند و چیزی جز حس بی ارزشی و بیچارگی نمی آفرینند. خبر ناگوار این است که دنیا در حصار چنین افرادی قرار دارد و ناگوارتر این که گرفتار شدن در عشق آن ها چیزی دور از ذهن نیست، بلکه به شدت ساده است؛ زیرا نارسیست ها در تظاهر به دوست داشتن به شدت عالی عمل می کنند. هاکان منگوچ با قلم قدرتمند خود زندگی ما را پیش رویمان به تصویر می کشد، آشفتگی و اندوه ناشی از حضور در جوار خودشیفتگان را نمایان می کند و نشان می دهد که چطور می شود از بند چنین افرادی رها شده و ضربه های ناشی از همنشینی با آن ها را جبران کرد، ضربه هایی که عزت نفس و اعتماد به نفس مان را نشانه رفته و کم یا زیاد به آن آسیب رسانده اند.