چرا من باید یک فیلمنامه را در ده روز بنویسم؟ فقط به این دلیل که یک چیز میتواند سریعتر انجام شود، همیشه نمیتواند این الزام را ایجاد کند که باید سریعتر انجام شود. اما مسئله اینجاست که صرف زمان زیادی روی یک فیلمنامه - بهخصوص دربارهی نسخهی اولیه - یکی از بدترین اشتباهاتی است که یک نویسنده میتواند انجام دهد. وقتی زمان زیادی را صرف نوشتن نسخهی اولیهی فیلمنامه کنید، با مشکل توجه بیش از حد به جزئیات و غفلت از منظرهی کلی مواجه میشوید و زمانی که بالاخره نوشتن فیلمنامه به پایان برسد، احتمالا با ماهیتی روبهرو هستید که فاقد بیانی پویا و بدیع است. بدتر اینکه، اگر پیش از آغاز نوشتن فیلمنامه، مدت زمان زیادی را صرف فکرکردن کنید، این احتمال وجود دارد که شور و شوق خود را دربارهی ایدهی فیلمنامه از دست دهید. هیچکس به شما نمیگوید که اولین نسخهی فیلمنامهتان، لزوما باید آخرین نسخه و ویرایش نهایی باشد. همیشه این فرصت را دارید تا بازگردید و پیچوتابهای جدیدی به داستانتان دهید. خودتان میدانید که فیلم خوب، چطور فیلمی است. میدانید چه چیزی باعث ایجاد یک داستان خوب میشود. زمان آن فرا رسیده که زنجیرهای سفت و سخت را پاره کنید و نوشتن را آغاز کنید. فیلمنامهتان را بدون بند و زنجیر در نظر بگیرید، درست همانطور که بینندهها نیز فیلم را اینگونه تماشا خواهند کرد. صرف نظر از اینکه تا چه اندازه نویسندهی موفقی هستید، بهتعویقانداختن نوشتن، بزرگترین دشمن نویسندگان است و ضربالاجل، قاتل این تعویق انداختنها است. پس نوشتن را آغاز کنید…
این کتاب برای این نوشته شده تا شما را برای نوشتن فیلمنامه در ده روز همراهی کند.